Aktuálně

Zveřejněno 1. 11. 2022

Relaxační techniky

Umění relaxace je skvělým nástrojem pro práci se stresem, úzkostí a vztekem.

Kromě snadného využití nabízejí relaxační techniky také téměř okamžitou úlevu. O tom se mohlo v úterý 12. října 2022 přesvědčit 20 účastníků kurzu Relaxační techniky, který se uskutečnil ve velké zasedací místnosti městského úřadu Týnec nad Sázavou. Kurz vedla lektorka a koučka Alena Zborníková. V průběhu kurzu představila různá doporučení z oblasti psychohygieny a základní tipy a triky jak zklidnit svou mysl.

Například jednou z doporučovaných technik je hluboké dýchání (známé též jako brániční nebo břišní dýchání). Jedná se o jednu z nejvíce všestranných a nejsnazších relaxačních dovedností. Účastníci si vyzkoušeli metodu 4-7-8 (nádech na 4 sekundy, zadržení dechu na 7 sekund a následný výdech po dobu 8 sekund). Tento způsob dýchání pomáhá také při usínání. Spánek je totiž jedním z klíčových faktorů, které ovlivní, jak se budete cítit. Kvalitní spánek je základ zdraví i šťastné mysli.

Úžasnou schopnost ovlivňovat naše emoce a tím i náš život má hudba. Umí dodat energii, ale i uklidnit.

Další způsobem mohou být procházky, stačí 20 minut denně. Čas strávený v přírodě a v zeleni pomáhá snižovat stres a uklidňovat vás. Pokud jste měli stresující den, zkuste se projít v parku nebo v lese a používat vizuální vjemy a zvuky přírody. Zjistíte, že se cítite blíž k přírodě a zároveň méně vystresovaní. Obzvlášť v dnešní uspěchané době, kdy na nás stres působí ze všech stran, je velmi důležité pečovat o svůj organismus a tělo.

Kurz byl další akcí z cyklu Bezpečné město (v rámci projektu Zdravé město Týnec).

 

Zpět na seznam aktualit